Meie reis algas laupäeval kell pool viis laevaga Tallinnast Helsingisse.
Sellele eelnes veel omajagu pakkimist. Oleks saanud ka minna autoga
otse mööda mandrit sihtkohta, aga kuna autosõitu oli nagunii omajagu
ees ning laevas oli võimalus üks öö ööbida, siis otsustasime, et laupäeval sõidame põhimõtteliselt ainult laevaga. Lõpuks
ikkagi ajaliselt ja distantsi poolest võitsime ka. Helsingisse sõitis laev kaks tundi,  vahepealse aja sai söödud, loetud. Võtsin reisile kaasa kolm raamatut, millest esimene sai ka ruttu läbi. Kintz Kinzenberg “Ma
olen kole”.
Pean ütlema, et see raamat oli alguses minu jaoks
natuke depressiivne, aga lugeda oli seda lihtne. Mulle meeldis autori omanäoline kirjutamisstiil, mis
tegi lugemise huvitavamaks. Raamat räägib ühe naise suhte
purunemisest ning sellega toime tulemisest.

Edasi jätkus autosõit Turusse, kust sõitsime kruiisilaevaga Stockholmi.
Selle laevaga polnud ma varem sõitnud ning kohe torkas silma, et kogu
kaup ja teenused on suunatud eelkõige soomlastele/rootslastele, sest
enamus asjad olid mitu korda kallimad kui Tallinn-Stockholm kruiisilaeva
peal. Jõudsime igatahes kohale varem, kui
oleks Tallinnast laevaga otse minnes jõudnud. Ahjaa… Kui Helsingis olles raadiokanaleid klõpsisime, siis endale
suureks üllatuseks sattusime peale minu loole “Komeedid”. No vot siis!

Teisel päeval (pühapäeval), kell seitse hommikul jätkus meie teekond
autoga. Kui olime Taani jõudnud, siis avastasin, et rohi on täitsa
roheline (rohelisem kui Eestis 😀 ). Sooja ilma tunne hakkas vaikselt juba sisse pugema! Saksamaale
jõudsime tol päeval kella neljaks päeval. õhtuks jõudsime Frankfurti
lähistele ühte väiksemasse linna ning jäime sinna ka ööbima.

Kolmas päev, esmaspäev! Sõit algas pool seitse hommikul ning õues oli nii külm, et raske oli uskuda, et kuskil üldse soe võib olla. Sõitsime läbi Šveitsi ning saime osa kaunitest vaadetest.

Meie sihtkoht muutus põhimõtteliselt veel reisi ajal, sest olime tulnud sooja otsima ja ilmaprognoosid erinevates võimalikes sihtkohtades muutusid pidevalt. Õhtuks jõudsime igatahes Prantsusmaale, Villefranche’esse, kus ka kevadel käisime ning otsustasime esialgu paar päeva siin olla.  Tol päeval midagi eriti suurt rohkem ei teinudki. Vaatasime lihtsalt ringi.

Neljas päev, aga põhimõtteliselt esimene päev sihtkohas. See päev läks kuidagi eriti kiiresti ning õhtul oli mõnus väsimus ka jalgades, sest ringi tatsatud sai palju. Juba eelmisest korrast mäletan, et ilma äratuskellata ärkasin automaatselt kella kaheksa ajal hommikul ülesse. Nii ka seekord. Enne hommikusööki sai käidud kergel jooksul, hiljem läksime randa, kus olime mitu tundi. Tol päeval oli küll tuul suurem kui järgnevatel päevadel, ent soe oli ikkagi – 20-21 kraadi. Sai ka meres ujumas käidud. Alguses ikka tundus jube külm, aga vesi on praegu veel tegelikult soojem kui õhutemperatuur. Peale rannas käiku läksime naaberlinna Nizzasse, kus käisime suures kaubanduskeskuses ja vaadatud üle ka vanad lemmikud väiksemad poodlemiskohad. Olen tähele pannud, et endale meelepäraseid riideid saan ma sellistest suurtest kaubanduskeskustest üsna harva. Minu lemmikuteks ongi pigem sellised “kõrvalised” kauplused ning Eestis olles ka väiksemate linnade poed. Sellepärast käin ma ka konkreetselt nt. Tallinna mõnes suures kaupluses riietejahil väga harva. Enamus esemeid ostan ka Internetist. Tagasi hotelli juurde jõudes oligi juba vaikselt kätte jõudnud õhtu, käisin veel ringi vaatamas majade vahelistel tänavatel, kus on palju butiike ning suveniiripoekesi.

Viies päev, teine päev sihtkohas, algas päevitamisega. Õhtuks olin natuke punane ka. Peale päevitamist läksime Nizzasse veeloomade parki, kus esimesena nägime ära delfiinide etteaste. Pani ikka ahhetama küll. Usun, et kõik ju teavad, milleks need loomad võivad suutelised olla, ent kui ikka oma silmaga näed, siis tundub küll vau-vau. Ei saanud küll kahjuks väga häid pilte, kuna nad olid nii kiired! Ühtlasi pildi peal ei jää ikka effekt üldse nii nagu päriselt oli.

Hiljem tegid põhimõtteliselt samu asju ka mõõkvaalad. Pargis oli ka palju teisi loomi, nt. hülged, pingviinid, jääkarud ning oli ka akvaarium-maja, kus haid ringi ujusid. Kogu see territoorium oli ka päris suur ning kuna meie läksime sinna juba õhtu poole, siis kõik asjad enam lahti ei olnud, ent sellegipoolest oli uudistamist väga palju ning mulle väga meeldis 🙂 Otsustasime ka, et jäämegi siia Prantsusmaale ning ei hakka edasi kuhugi minema, sest ilm on juba siin selline nagu lootsime.

Lõpetuseks veel pilte minu eelmisest pildistamisest Penelopega.